Można je wykonywać prawie że w każdym miejscu.

      Możliwość komentowania Można je wykonywać prawie że w każdym miejscu. została wyłączona

Ogrom pań posiada spory problem z mięśniami dna miednicy, zwanymi inaczej mięśniami Kegla. Po porodzie lub z upływem czasu stają się one słabsze. Większość kobiet pracuje zazwyczaj w pozycji siedzącej, co również ma bardzo zły wpływ na stan ich mięśni. A na dodatek brak aktywności ruchowej, siedzący tryb życia pogarsza jeszcze sprawę. Na całe szczęście temu wszystkiemu można jakoś zaradzić. Są do tego specjalnie przeznaczone ćwiczenia na opadanie macicy. Można je wykonywać niemal wszędzie a także o każdej porze dnia. Najłatwiej zacząć je w toalecie w trakcie oddawania moczu. Można na zmianę oddawać mocz i zatrzymywać jego strumień przez zaciskanie mięśni. Leżąc w łóżku, stojąc czy siedząc też można ćwiczyć. Powinno się zaciskać je oraz rozluźniać naprzemiennie w kilku powtórzeniach, nawet parę razy każdego dnia. Przy tym trzeba mieć na uwadze, aby nie napinać mięśni pośladkowych oraz mięśni brzucha. Z wiekiem lub po porodzie panie doświadczają również takiego zjawiska jak wypadanie pochwy oraz nietrzymanie moczu podczas wysiłku. Na takie dolegliwości pomogą ćwiczenia mięśni Kegla a oprócz tego ogólnie bardziej aktywny tryb życia. W razie wątpliwości można udać się do odpowiedniego specjalisty najlepiej lekarza ginekologa po odpowiednią poradę. Ćwiczenia zniwelują kłopoty zdrowotne a ponadto znacznie poprawią jakość życia seksualnego.